Prečo vznikli SUPERladies?

Zámer tohto projektu je postavený na troch pilieroch: zdieľanie, podpora a rast.
Centrom pozornosti je žena, ktorá spravila vedomé rozhodnutie tvoriť svoj život.


SUPERladies sú iná dimenzia.
Nepremeškajte šancu, byť súčasťou niečoho veľkého!

SL - fareb

Ivana Kičikoleva, zakladateľka SUPERladies

img_273828 (1)

Správne prepájanie kontaktov, vám zaručí nárast vášho biznisu.

Prečo som sa rozhodla založiť SUPERladies?

K založeniu SUPERladies komunity ma doviedla vlastná skúsenosť. Na trhu práce som si vyskúšala takmer všetky pre mňa dostupné zamestnania. V mladosti brigádu, popri štúdiu prácu na polovičný úväzok, neskôr úplný úlet v podobe modelingovej kariéry a teda totálnej voľnosti a presunu medzi krajinami a kontinentami. Moja duša neskôr pocítila potrebu usadenia sa a stabilizovania. Zamestnala som sa vo veľkom korporáte, tam som zotrvala pár rokov a vedela som, že to jednoducho nie je pre mňa.

Viac

Už popri zamestnaní som sa stala spolumajiteľkou produkčnej agentúry a začala som podnikať v tomto smere. Vyústilo to až do mierneho freelancerstva, stala som sa členkou profesionálnej tanečnej skupiny SPIN, ktorú viedol dlhé roky choreograf Jaro Bekr. Modeling si opäť našiel svoje miesto v mojom živote a produkčná sféra to jednoducho celé krásne dopĺňala. Bola to pre mňa skvelá kombinácia a búranie každodenného stereotypu. Ja blíženec, uletené vzdušné znamenie, ako inak?  Vyzeralo to tak, že v mojej zbierke zamestnaní mi chýba už len sieťový marketing. Ale život mi priniesol aj túto skúsenosť. Ako sa to stalo by bolo na dlhé písanie, ale prejdem k podstate. To, že mi každé povolanie prinieslo skúsenosti o tom niet pochýb, to že som sa v každej etape tohto procesu veľa naučila, o tom tiež nepochybujem. Ale ten reálny ukazovateľ pre mňa, ukazovateľ mojich obchodných schopností a budovania vlastného biznisu, mi priniesol až sieťový marketing. Nemajte obavy, nemám na mysli takých tých klasických, veľakrát i otravných vyvolávačov, ktorí vám nútia produkty a nepochopili tento biznis nástroj a jeho podstatu. Ale mám na mysli pochopenie a aplikovanie do praxe líderstva, sebarozvoja a networkingu. A práve networking je to, prečo som spravila vedomé rozhodnutie založiť SUPERladies. Fakt, že keď má človek tie správne kontakty, má v rukách všetky esá pre svoj biznis, je už dávno známy. Ale čo v prípade, že ste sama, máte síce krásnu víziu alebo start up, ale nemáte veľký kapitál na vstup do podnikania, prípadne ste na materskej, alebo po materskej a korporát vás už neláka. Alebo ste vyhoreli, lebo ste sa snažili byť dokonalá a zvládať všetko a všetkých a zabúdali ste na seba? Týmto všetkým som prešla, malo to rýchly spád a dnes čerpám z každej spomenutej skúsenosti. Žiadne veda, veď to robíme všetci . Spomínam si však na obdobie, kedy som hľadala tých správnych ľudí do môjho biznisu a tie správne kontakty. Počnúc dobrou účtovnou firmou, právnym poradenstvom, public relations poradenstvom, marketingom, vzdelávaním, koučingom a databázou potenciálnych klientov. Rozdiel budovania biznisu so správnymi kontaktami je markantný, ale ako sa rýchlo a efektívne k hodnotným kontaktom dostať? Nato je mojou jedinou odpoveďou: komunita s rovnakými záujmami a pravidelný networking. A Samozrejme plná kabelka vašich biznis vizitiek. Dnes som sa zastabilizovala. Som podnikateľka, organizujem konferencie pre ženy, odborné prednášky o zdraví, obchodujem s rôznymi subjektami v oblasti distribúcie wellness produktov a výživy, vytváram content niekoľkým produktom na social media platformách a snažím sa si krásne prepájať všetky moje biznisy. Verte mi, nečakám na cieľ, užívam si celý tento proces. Takže všetky ženy, ktoré máte víziu, svoj plán alebo čo i len mini handmade záľubu, neváhajte a pridajte sa k nám. SUPER ladies predstavujú tri základné piliere: zdieľanie, podporu a rast. Našou cieľovou skupinou sú ženy, ktoré podnikajú, plánujú podnikať, stagnujú, opúšťajú korporát, ale aj také, ktoré jednoducho milujú sebarozvoj a byť súčasťou komunity žien, kde je mimochodom vždy o zábavu postarané! Mojím cieľom a víziou je vybudovať stabilnú komunitu žien v každom väčšom slovenskom meste. Prepojiť ženy, ale i mestá a regióny. Vytvoriť korektné obchodné partnerstvá, rozšíriť siete, priniesťdo ženského biznisu inšpiráciu, ľahkosť i zábavu, a v neposlednom rade, tvoriť hodnotu v podobe kvalitných a dobrých vzťahov.

Menej

Stále váhaš? Pridaj sa k nám na inšpiratívnu ženskú konferenciu SUPERfeel

kikapng
img_273828 (1)

Myslím si, že ženy môžu aj v pracovnej polohe pokojne zostať ženami. Už dávno nežijeme v dobe, kde ženský hlas nemá váhu. Dokonca som presvedčená, že muži dokážu akceptovať aj ženskú intuíciu bez exaktných podložených argumentov.

Kristína Čambalová

Managing Director  PR agentúry KHARISMA

Večne dobre naladená Kika podľa pozorovania okolia zrejme ani nespí. Dni pre ňu majú príliš málo hodín, takže využíva každú sekundu v neuveriteľnom tempe. Menežuje, chrlí nápady a inovácie, vzdeláva sa, spoznáva všetko nové od ľudí po technológie, a to zásadne s úsmevom na tvári a neutíchajúcim záujmom o svet okolo. Miluje cudzie reči, cestovanie, jogu či kvalitnú motivačnú literatúru a uznáva Tomáša Hajzlera s jeho ideou Sloboda v práci. Je náročná na seba i ľudí v jej tíme, pričom oceňuje kreativitu, rozvážnosť, systematickosť a dôslednosť.

VIAC

Kristínka, už dlhé roky vedieš vlastnú PR agentúru, aké výzvy v tejto pozícii zdolávaš?
Na začiatku budem trochu osobnejšia, keďže mám dvojročného synčeka. Odkedy som mamou, je pre mňa hlavnou výzvou dokázať plnohodnotne viesť firmu a zároveň zvládnuť rodičovské radosti 🙂 Snažím sa oddeľovať súkromie a prácu, zistila som, že mi to práve takto vyhovuje, keďže mám problém vykonávať viac vecí naraz. Som veľmi vďačná za materstvo, pretože synček je pre mňa akousi stopkou, kedy večer proste musím vypnúť a prehodiť sa do iného módu. Predtým som bežne chodievala domov o 22:00 a pracovala dlhé hodiny cez víkendy. Nebolo nič, čo by ma vtedy prinútilo správať sa inak. Dnes mám na pracovné záležitosti o polovicu menej času, než som mala predtým. Výhodou je, že som všetko odjakživa do detailov plánovala. Som typ človeka, ktorý si do kalendára poctivo značí všetky udalosti a povinnosti, vrátane súkromia. Mám tam nielen stretnutia s klientmi, dôležité deadline-y, či konferencie, ale aj kávu s kamarátkou alebo víkendové aktivity. Takýto spôsob fungovania ma ukľudňuje. Zároveň sa však považujem za veľmi spontánneho človeka, čiže pokiaľ práve v kalendári nie je nič, dokážem z minúty na minútu switch-núť čo práve robím a ísť na spontánny výlet.

Bytostne však potrebujem mať prehľad. Takýto time-management mi pomáha aj vtedy, keď do harmonogramu vstúpia nečakané udalosti. Sú to však príjemné výzvy, celkovo ich vôbec nevnímam ako záťaž. Pozitívne je, že som sa naučila dávať veciam prioritu a vnútorne sa zmieriť s tým, že nedokážem zakaždým reagovať tak promptne ako predtým. Ďalšou výzvou je náš agentúrny branding – nie je medzi prioritami, a začína ma to už tlačiť. Už dlho chceme novú webstránku a novú korporátnu identitu, tento rok sme si povedali, že to presunieme do prioritného lievika 🙂 Obuvníkove deti chodia, bohužiaľ, bosé a v tomto ohľade mám stále čo doháňať.

Aké nástroje využívaš na budovanie svojho biznisu? Ktoré z nich sa ti najviac osvedčili v praxi?

Z hľadiska budovania nového biznisu a oslovovania potenciálnych klientov v našom prípade najlepšie fungujú odporúčania a networking. Najlepším receptom je byť jednoducho „na očiach“. V agentúre nevyužívame formy oslovovania, ako cold calling či mailing, skôr nám pomáha participácia na podujatiach, na ktorých sa pohybuje naša potenciálna klientela. Tu zohráva dôležitú úlohu aj vlastný marketing a komunikácia PR agentúry na sociálnych sieťach. Snažíme sa neustále informovať „svet“ o tom, čo robíme. Kedysi sme ako agentúra boli zameraní na určitý segment, najmä na oblasť stavebníctva a developmentu, vďaka čomu nás prirodzeným spôsobom oslovovali najmä klienti z tohto segmentu, v súčasnosti však máme oveľa širší záber a riešime aj množstvo iných tém. Asi mi dáš za pravdu, že výmena kontaktov je alfa a omega budovania biznisu. Aký má  názor na networking? Som networker telom a dušou (smiech). Networking zbožňujem, dobíja ma novou energiou, hoci sa nikdy prvoplánovo nesnažím získať nových klientov. Často to jednoducho prirodzene vyplynie z komunikácie s ľuďmi.
S networkingovými konceptmi sa v dnešnej dobe akoby roztrhlo vrece. Čo by si odporučila, ako si vybrať ten pravý pre svoj biznis. Na Slovensku máme networkingové platformy, ktoré mnohým ľuďom prinášajú nových klientov a zároveň nové priateľstvá. Som rada, že existujú aktivity, ako je Superfeel, ktorého sa zúčastňujem nesmierne rada. O to viac si cením, že sme ako agentúra dostali možnosť viesť jednu z prednášok. Vďaka takémuto zviditeľneniu sme sa napríklad dostali do televízie. Tým sa mi len potvrdilo, že takéto aktivity sú prínosné a majú svoje opodstatnenie. V prípade výberu networkingových konceptov sa osobne riadim pocitovo a intuitívne. Úplným začiatočníkom by som odporučila najskôr porozprávať sa s ľuďmi, ktorí takéto podujatia navštevujú, a získať čo najviac informácií o tom, aký majú reálny prínos. Treba si vytvoriť sumár faktov o organizátorovi, prednášajúcich, témach a na základe toho sa rozhodnúť. Rovnako je dôležité, čo v danom okamihu potrebujete riešiť, či už z pracovného alebo súkromného hľadiska – aká je vaša motivácia a čo chcete dosiahnuť. Na jednej strane existujú podujatia a konferencie, ako napríklad Superfeel alebo odborné konferencie, na druhej strane máte možnosť využiť rôzne riadené platformy networkingu. Väčšinou dokonca ponúkajú možnosť zúčastniť sa ich na začiatku iba v role hosťa. To vám pomôže zistiť, či je takýto typ podujatia vhodný aj pre vás. Ak vás nebrzdia financie alebo čas, určite odporúčam absolvovať takýchto podujatí čo najviac. Networkingu nikdy nemôže byť dosť (úsmev).

Ženy sú emotívnejšie a väčšinou to prenášajú aj do svojho podnikania. Je to aj tvoj prípad?

Určite áno. Intuícia u mňa funguje na sto percent. Veľmi sa mi osvedčila pri pracovných pohovoroch. Šiesty zmysel mi napríklad napovedal, že daný človek nebude pre našu agentúru vhodný, a to aj napriek jeho nepopierateľným skúsenostiam. Niečo nedefinovateľné mi našepkávalo, že to nebude v poriadku. A to sa aj stalo. Stalo sa občas, že rozum síce vyhral, človeka sme prijali, ale spolupráca po krátkom čase skončila. Naopak, keď som začala spolupracovať s ľuďmi na základe vnútorného pocitu, fungovalo to lepšie, aj keď možno neboli natoľko zbehlí. Dodnes s viacerými spolupracujem na externej báze. To isté sa mi osvedčilo aj v prípade klientov. Čo sa týka žien v pracovnom svete, tie, ktoré sú alebo boli zvyknuté na mužský kolektív, fungujú a komunikujú efektívnejšie, akosi rýchlejšie a k veci. Je krásne ak sa dá skĺbiť empatia a efektivita. Nie som ani zástanca „prepínania energií“ – že v práci treba konať výlučne racionálne a v súkromí ako žena – emocionálne. Myslím si, že ženy môžu aj v pracovnej polohe pokojne zostať ženami. Už dávno nežijeme v dobe, kde ženský hlas nemá váhu. Dokonca som presvedčená, že muži dokážu akceptovať aj ženskú intuíciu bez exaktných podložených argumentov. Faktom zostáva, že v oblasti public relations sa veľa narába so ženskou energiou – vyžaduje komunikáciu, empatiu, schopnosť vytvárať vzťahy a načúvať druhým. V tejto profesii môže byť ženskosť veľmi nápomocná.

Vidíš zmysel v networkingovej komunite žien?

Určite áno, ženy dokážu spolu kreovať príležitosti, diskutovať o problémoch a navzájom si pomáhať. Hovorí sa síce, že v ženských kolektívoch môže vládnuť veľa nevraživosti či závisti, ja si to však nemyslím. Mám dojem, že ženy sa, naopak, chcú združovať a rady navštevujú podujatia určené špeciálne ženám. Ak ide o ženy podnikateľky, mám pocit, že sú prajnejšie a rady sa nechajú inšpirovať od druhých žien. Pre mňa je dôkazom malý klub, v ktorom sa pravidelne stretávame tri ženy – majiteľky PR agentúr. Sme konkurentky, a napriek tomu nemáme problém zdieľať svoje pracovné problémy či skúsenosti a to je skvelé!

Čo by si odporučila ženám, ktoré rozbiehajú svoj biznis?

Mne osobne sa osvedčila odvaha a určitá miera rizika (smiech), nie je to však pre každého. Som človek, ktorý sa často nadchne pre myšlienku alebo projekt skôr, než si uvedomí všetky úskalia. Môj príbeh nebol taký, že som mala prácu na plný úväzok, no tajne som snívala o tom, že by som chcela podnikať. Stretávam sa s tým, že mnohé ženy, ktoré majú tento príbeh, začínali s podnikaním tak, že mali strach opustiť full-time job a ísť do rizika, pýtajú sa seba, kto sa o nich postará, keď im plány nevyjdú. Odporúčam všetkým počúvať svoj vnútorný hlas. Akonáhle sa veci rozbehnú a projekt začne zarábať, treba sa mu naplno venovať. Čím viac času a lásky do práce vložíte, tým to bude lepšie. Netreba klesať na duchu ani vtedy, keď sa to nepodarí. Niet lepšej školy. Žiadna kniha ani konferencia nedá človeku toľko, čo rozvíjanie vlastného biznisu a áno, aj pády. O tom som presvedčená. Sama som sa
stretla pri podnikaní s neférovým jednaním alebo neúspechmi. Som však vďačná aj za tieto skúsenosti. Nakoniec, ak si nie ste úplne istí, môžete sa obrátiť na kouča alebo mentora. Vzhľadom na poznatky a nasmerovanie, ktoré vám dá, to nie je veľká investícia.

MENEJ

Rada by si viedla svoj vlastný klub SUPERladies aj v tvojom meste?

mapa

OBCHODNÉ PODMIENKY

OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV A GDPR

NA STIAHNUTIE

NAPÍŠTE NÁM

Created and Designed by Anton Trnka 2018

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account